Stalker, Pendengki & Batu Api🔥

Assalamualaikum... Hari ni terdetik rasa aku nak story pasal benda ni... Bukan apa, sebab dalam 2 minggu lepas aku ternampak orang yang tak sepatutnya view story IG aku... Actually aku tak kisah orang nak tengok ig aku ke apa. Sebab semua SocMed aku dalam setting public... Kalau privacy sangat, takde nya aku nak buat blog ni... CUMA...Kau akan rasa pelik kalau orang yang menyibuk tu adalah ahli keluarga orang yang dah block kau dan benci kat kau dan selalu kutuk kau dari belakang dan takde dalam follower list kau... APA MOTIF orang macam ni ekk? Mungkin sebab nak tau update musuh dia kot... Kalau musuh dia sengsara, dia seronoklah dan jadikan bahan ketawa... Tapi kalau bahagia, tentu diorang ni jadi sakit hati dan cari bahan untuk kondem... Macam tu lah kot, sebab tu masih lagi nak skodeng sana sini.
                Aku ni jenis yang suka buat bodo je... Aku takde perasaan pun dengan manusia hati busuk atau senang cakap aku ni spesis hati kering.... Kau hidup ke mati ke, aku tak pernah ambik kisah dah sejak aku buang kau....          


   
            Aku tak hairan langsung sebab aku tak miskin pun bila kau kutuk aku... Yang aku tahu, hati kau memang  penuh dengan hasad dengki, sebab tu kau kutuk orang yang tak kacau hidup kau... Apatah lagi bila orang tu adalah BFF kau sendiri, tempat bercerita suka duka dan semua rahsia... Lepas kau dah tahu semua kisah hidup dia, habis kau jaja semua cerita dan rahsia tu kat orang lain.... Aku tak faham spesis manusia busuk macam ni.... MENGUMPAT tu mungkin normal untuk semua orang... Tapi mengumpat dan kutuk BFF kau sendiri yang dah anggap kau macam adik beradik, tu namanya PENGKHIANAT... Masa aku dapat tahu SEPANJANG KITA BERKAWAN, semua kisah aku di ceritakan sana-sini dan kau kutuk aku merata tempat. Aku langsung tak kisah dan aku tak rasa apa-apa pun. Bagi aku, manusia macam tu memang wujud dan hati manusia macam ni tak akan pernah rasa bahagia. Sebab tu lah sentiasa rasa dengki dengan kesenangan dan kebahagiaan orang lain.... Kalau aku NAK BUKAK AIB kau, dari AtoZ semua benda aku tahu. Sebab bila dah namanya BFF, buat jahat semua sama-sama... Belum lagi cerita aib pasal kau dari sumber lain... Tapi aku malas nak bukak dan tak perlu pun aku nak tegakkan apa-apa... Bukan sebab aku kata aku baik, tapi aku tak kisah dan malas nak ambil tahu hal hidup kau. Tak penting pun aku nak tahu dan kau bukan sapa-sapa pun yang aku nak kisah sangat... Cuma kau dan keluarga kau tu je KESIAN terlampau sebab tak pernah penat nak ambil tahu pasal aku...dan mungkin kau rasa seronok burukkan kawan kau untuk menampakkan yang kau MANUSIA LINDUNGAN KAABAH dan suci murni.... Semua orang fikir kau baik sangat dan mangsa keadaan, padahal orang yang sokong kau tu pun kau kutuk jugak sebelum ni.... Sebelum kau bukak aib orang, kau lupa ke aib kau pun tak kurang hebatnya.... Mungkin orang lain tak tahu sebab kau pandai sembunyikan perangai kau, tapi aku dan Allah tahu... Sebab tu aku boleh senyum je bila kau rasa kau yang terbaik kat dunia ni...


            Sejak aku dah buang kau dari hidup aku, aku tak pernah kisah dah hal kau... Aku tak tahu pun samaada kau masih hidup ke dah mati... Tapi sampai sekarang aku masih dengar kau kutuk aku... Sampai aku beli Big Bike pun kau sakit hati, kata aku takde lesen... OK part ni yang betul-betul lawak... Hahahahaaa.... Rajin betul ekkk korang nak tilik apa aku buat... Cubalah sedar diri dan stop menyibuk... Jaga kain sendiri yang koyak rabak sebelum sibuk hal kain orang... Apa yang korang dapat kalau kisah dengan hal aku?? Jadi kaya ke?? Aku tak bagi trofi kemenangan pun kat korang bila korang berjaya korek cerita.... Aku gelak dan aku rasa lawak kat manusia macam ni.... Aku BUKAN ORANG KAYA, hidup aku tak mewah, aku berusaha untuk dapatkan apa yang aku nak... Aku hidup untuk diri aku dan apa aku buat untuk kepuasan aku sendiri... Aku ada target dalam hidup dan aku ada hobi yang aku nak capai... Don't think to much, just do what makes you happy dan aku akan share apa yang aku rasa bermanfaat untuk orang lain. Kalau rasa tak senang dengan apa yang aku share, so jangan follow dan tak perlu baca... Macam aku selalu unfollow bila aku rasa benda tu toxic dan buat aku rasa negatif...

               So, ni yang aku nak bagitau... Kalau berkawan, jangan jadi pengkianat. Jangan jaja cerita, rahsia dan aib BFF kau kat sana-sini. Dia sanggup berkongsi sebab dia percayakan kau untuk dia ceritakan segala-gala tentang hidup dia, bukan untuk kau jadikan bahan kutuk kat belakang. Kalau kau tak suka cara kawan kau, cakap je depan-depan. Tak perlu kau nak telan, lepas tu kau sakit hati dan tikam dari belakang... Aku ni memang kasar sikit, bukan sikit tapi banyak. Aku tau kadang-kadang cara aku memang agak keras, mulut aku lancang dan kalau kau tak tahan memang akan sentap. Tapi memang itulah sifat aku. Sebab tu jugak aku tak banyak berkawan, aku susah nak rapat dengan sesiapa dan aku selesa sorang-sorang sebab aku tau perangai aku macam mana. 
         

           Sebagai penutup...aku ni tengah berusaha nak bertaubat... Aku tau aku banyak buat silap selama aku hidup 33 tahun... Aku hilang diri aku, aku jauh menyimpang dan hanyut... Allah dah tarik nikmat aku, sekarang ni aku solat normal pun dah tak mampu, aku duduk atas kerusi je sekarang. Tak macam kau yang masih dapat sujud cium sejadah... Jadi kau dan keluarga kau yang suka kutuk aku tu bertaubatlah jugak... Tak akan bahagia diri sendiri kalau kita sentiasa ada rasa dengki dan tak bahagia dengan kebahagiaan orang lain... Wallahualam....
.

Comments

Popular posts from this blog

Bengoh Dam, Jurassic Park Sarawak🐾

Bung Bratak Heritage Centre 🌲