Aku Positif Covid


Part ni aku tak pasti nak gelak atau nak kesian kat diri aku... Hahaha... Lepas satu sakit, satu lagi penyakit aku dapat... Itulah namanya UJIAN ye anak-anak.... Kalau Allah tak bagi ujian, tu bukan HIDUP namanya...  
                Kata kawan aku, tahun 2021 ni adalah tahun untuk aku holiday puas-puas... Mana tak nya, aku baru je sebulan masuk kerja SELEPAS CUTI SAKIT PANJANG 4 bulan.... Tiba-tiba dapat lagi cuti kuarantin 10 hari... Nikmat apa lagi yang nak aku dustakan kalau Allah dah bagi kau cuti rehat sepuas-puasnya.... 
                Sebab tu la aku kata tak pasti nak happy atau nak kesian.... Sebab cuti panjang aku ni cuti sakit, bukannya cuti honeymoon... Hahhahaha.... InsyaAllah, siapa tahu selepas macam-macam ujian yang aku hadap masa ni, Allah akan berikan aku kegembiraan pulak.... Aminnn...


ORAITTTT.... Ni journey macam mana aku tahu aku ada KOBIT ye temen-temen... Actually aku demam tiba-tiba pada 2/10/21... Biasalah demam, aku ni memang ada masalah antibodi lembik dan senang nak sakit... So, macam biasa aku buat bodo bila aku demam... Aku bagitau kat Si Pulish ni aku demam, laju je suruh dia suruh aku swab katanya aku kobit.... Haissshhhhh... bengong.... Iyeee laaaa, dia sendiri pun ntah berapa kali dah aku dengar asyik kuarantin je sebab geng Balai positif, sebab tu bila aku demam laju je dia kata aku Kobit.... 
                Tapi biasalah aku, takde nya aku nak cek ke apa... Hari ke-2, 3/10 aku makin teruk....demam aku makin kuat dan dada aku sesak... Aku masih anggap biasa, sebab memang demam akan rasa macam tu.... Sakit badan, sakit dada, batuk, selsema, sakit tekak apa semua.... Jadi aku anggap tu demam normal....
                Aku masih deny pasal Kobit, dan 4/10 aku masuk pejabat dan kerja macam biasa, padahal badan aku lembik gila dan takda tenaga pun untuk berkerja.... Aku bukan selfish atau tak nak ambil cuti, tapi aku takut nak mintak cuti dari bos... Sebab apa? Sebab aku baru je masuk kerja lepas cuti sakit 4 bulan (6/5/2021 hingga 3/9/2021) So, jangan kata aku selfish, sebab aku takut nak mintak cuti sakit lagi walaupun aku betul-betul demam...
                Tapi, aku buat keputusan yang tepat petang tu, aku pergi SWAB TEST drive thru sebab kawan pejabat nak aku cuti. Kalau aku buat Swab Test, secara automatik akan dapat slip kuarantin 3 hari... So, DONE MY SWAB TEST!!!


5/10/2021.... Benda yang aku takut sebenarnya bila tunggu result ni.... Dan tadaaaaaaa!!!! Positif....
Hurmmm... Apa laaaa nasib.... Pasal aku sakit, aku tak kisah... Tapi aku kisah pasal mak dan anak-anak aku.... Petang tu jugak aku bawa semua pegi buat swab....dan Alhamdulillah yang lain semua NEGATIF... Cuma aku sorang je yang sakit... So, kurang sikit risau aku dan aku kuarantinkan diri sorang-sorang je dalam bilik.... 


Paling aku tak boleh blah bila Si Puyish ni gelakkan aku bila tau aku positif... Mana tak nya, dari hari tu dah dia kata aku ada Kobit, tapi aku tak nak percaya... Geram pulak aku.... Lahaiiii.... Nasib baik laaaa tak check-in, kalau takkkkkk Sayo Toge la alamatnya.... Hahhahaha.... 
                    Pasal Toge ni, yang faham je faham.... Sebab isu toge keluar masa aku check-in hospital seminggu buat pembedahan hari tu, dia lah yang temankan hari-hari aku kat hospital sepanjang aku check-in.... Kalau tak, entah apa jadi kat aku masa tu sebab aku betul-betul dah lost... TAKDIR ALLAH tak cepat dan tak lambat, tapi TEPAT... Allah maha mengetahui... Dia hadirkan seseorang disaat kita betul-betul memerlukan... Padahal BFF aku ni dah hilang, tapi tiba-tiba muncul di saat yang tepat... Alhamdulillah... Thank You Sahabat...
 
Kata-kata semangat buat kenangan... Hahaha...
 
Kobit aku tak teruk mana, cuma rasa sesak dada dan demam panas je.... Mungkin sebab aku dah lengkap Vaksin, jadi kesan Kobit kat aku tak kuat... Cuma aku kena kuarantinkan diri untuk anak-anak dan mak aku... Mungkin tak teruk pada aku, tapi kesan kat budak-budak dan orang tua tak sama... Jadi baik cegah sebelum terkena...
                    Bosan tau, 10 hari memeram dalam bilik.... Makan, Tidur, Solat, Mengaji, Layan Movie, Baca Novel, dan entah apa lagi aku nak buat....

Mengaji lepas Solat

Baca Novel dan layan Movie

Makan

Ni baru hari ke 4.... Ada 6 hari lagi tau.... Hahhahahah..... Sabar la banyak-banyak ye untuk aku.... Jangan lepas kuarantin nanti semua dah tak kenal aku sebab menggemuk makan tidur dalam bilik.... Hahahahah....
.

Comments

Popular posts from this blog

Stalker, Pendengki & Batu Api🔥

Bengoh Dam, Jurassic Park Sarawak🐾

Bung Bratak Heritage Centre 🌲