2021... Aku Masih Beraya...

Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha 2021/1442H... Alhamdulillah aku bersyukur sangat sebab akhirnya aku dapat merasa untuk berhari raya tahun ni... Sambutan Hari Raya Aidiladha 2021 untuk keluarga aku terasa meriah sangat dari biasa walaupun dalam keadaan PKP3. Sampai aku confuse hari ni Raya Aidilfitri ke Raya Haji.... Sebab kemeriahan dan semangat tu terasa lain macam... 
        Kenapa? Sebab Raya Aidilfitri lepas semua bersedih dengan keadaan aku di hospital dan anak-anak aku dijaga oleh ayah diorang di kampung sepanjang waktu aku sakit. Jadi rumah keluarga aku jadi sunyi dan semua dalam kesedihan tak boleh nak berhari raya.... Boleh baca kat link bawah ni apa yang jadi kat aku pada 1 syawal lepas >>> 1 Syawal 2021/1442H <<<


Bila tiba pagi Hari Raya Aidiladha dengan bunyi takbir raya yang jelas dari masjid kampung, aku betul-betul rasa bersyukur sebab masih berpeluang untuk berhari raya bersama-sama dengan anak-anak dan semua ahli keluarga aku. Aku tak boleh bayangkan kalaulah aku dah tak ada lagi, macam mana anak-anak aku berhari raya dan macam mana suasana hari raya keluarga aku, tanpa aku... Betul-betul aku tak dapat nak gambarkan dan aku tak nak perkara yang sama berulang lagi....

Tak sempurna... 3 berada di KL, 1 berada di MIRI.

Wujud tak senyuman mak kalau aku tak ada...

Lagi satu... Aku sedih sebab raya 2021 tak ada gambar kenangan OOTD hari raya untuk tatapan anak-anak aku membesar... Tapi kesedihan aku terubat jugak bila dapat bergambar seperti tahun-tahun sebelum ni... 
        Untuk aku, gambar bersama keluarga dihari raya tu wajib... Itulah yang akan menjadi kenangan untuk anak-anak bila dah besar nanti... Aku nak anak-anak aku tengok sendiri gambar raya diorang bersama aku, yang entah sampai bila kami dapat bergambar bersama... Semoga aku dipanjangkan umur untuk melihat anak-anak aku membesar... Kami 3 beranak dah ada koleksi gambar raya untuk 3 tahun... Tahun depan InsyaAllah akan ada lagi koleksi yang baru... =)

Hari Raya Aidilfitri... 2019 dan 2020.

Hari Raya Aidiladha 2021.

Raya 2020 dan 2021 terasa sangat kekurangan.... Sebab 4 adik-beradik aku dan ahli keluarga diorang berada jauh, 3 di KL dan 1 di MIRI.... Dah 2 tahun raya tak boleh merentas Negeri dan Daerah.... Aku harap dan kita sama-sama berdoa tahun 2022 nanti lebih bermakna dan kita bebas dari Wabak Covid... InsyaAllah.... Amin...
.

Comments

Popular posts from this blog

Stalker, Pendengki & Batu Api🔥

Bengoh Dam, Jurassic Park Sarawak🐾

Bung Bratak Heritage Centre 🌲