Good Bye Beautiful Blue

 

Tenang je pandang diorang kat depan tu...

Hari ni Blue aku mati... Kurang dah sekor ikan yang aku pandang tiap hari... Aku tak pasti kenapa Blue mati, sebab sebelum ni Blue sihat je kembang mekar berenang. Tiba-tiba lepas aku tukar air diorang 2 hari lepas, Blue mula berenang menegak. Aku bukak youtube cari apa masalah blue, diorang kata ikan laga berenang tegak sebab patah tulang ekor atau patah mana-mana tulang kat badan dia... Lahaiiiiii lah ikan, ada jugak ke penyakit mcm tu....

Tegak je lepas air ditukar

Aku pun tak pasti betul ke tak info di youtube, tapi aku carik dari youtuber yang betul-betul pelihara macam-macam jenis ikan laga dan banyak pengalaman dengan ikan dia. Aku buat ikut apa yang pernah dia buat kat ikan dia sendiri. Youtuber tu cakap, letak Blue kat air cetek supaya badan Blue dapat mendatar, kurang berenang dan banyak berehat untuk pulihkan tulang dia... Aku ikut sebijik yang youtuber tu buat...

Air cetek dan daun ketapang untuk ubat

Mula-mula lepas buat macam tu, aku tengok blue macam ok... Jadi hilanglah sikit kerisauan aku... Tapi bangun pagi tadi, aku terus jenguk tengok Blue dah terbaring mati... Sedih nya... 

Blue dah terbaring tak bernyawa

Aku sayang Blue sebab warna dia cantik, warna turquoise bertompok biru muda... Blue ni aktif berenang dan hilangkan stress bila tengok Blue kat depan aku... Takpe Blue, dah ajal kot.... Harap-harap kawan lain janganlah mati yee...

Blue dan kawan-kawan
.

Comments

Popular posts from this blog

Stalker, Pendengki & Batu Api🔥

Bengoh Dam, Jurassic Park Sarawak🐾

Bung Bratak Heritage Centre 🌲