Hari Lahir Permaisuri Cantik

 

12 Ogos 2021 @ 12 Ogos 1953... Hari lahir buat emak yang sentiasa awet muda... Alhamdulillah sempat kami sekeluarga yang tak cukup bilangan ni buat sambutan kecik untuk mak... Kami tak cukup bilangan walaupun ada yang tinggal berdekatan, sebab keluarga abang positif covid hari ke-4 dan sedang jalani kuarantin di rumah... Doakan semoga mereka sekeluarga cepat sembuh dah dipermudahkan urusan ye... Amin...
            Untuk keluarga kami sendiri, 13 Ogos 2021 bermulalah PKPD selama 2 minggu untuk kampung kami pula... Syukur Allah bagi peluang untuk kami gembirakan emak di hari lahir dia dan sekarang dah boleh PKPD duduk di rumah dengan tenang... Semoga kampung kami baik-baik dan Covid segera pergi.... Amin...


Inilah hadiah hari lahir buat mak tahun ni, wang terkumpul daripada kami semua 8 orang anak-anak mak. Jumlahnya RM5000 tidak lah sebanyak mana, tapi cukup untuk kami gembirakan hati mak. Untuk mak buat apa yang dia hajatkan sebelum ni... Sapa yang buat kek tu? SAYA SENDIRI lah... Anak mak sorang ni kan Baker... Hehe...


Kami raikan hari lahir mak di rumah adik bongsu saya.... Sebab nak rahsiakan dan buat kejutan untuk mak.... Penat sebenarnya nak menipu ni, sebab terpaksa ulang alik untuk buat persiapan di rumah adik dan siapkan kek dirumah... Di rumah pula mak asyik tanya saya siapkan tempahan siapa, sebab saya dah lama berhenti buat kek. Jadi mak hairan kenapa saya masih ada tempahan... Jadi terpaksalah menipu kata siapkan tempahan untuk regular customer yang betul-betul nak kek... Huahuahua...
            Satu lagi yang pening sebab nak tipu mak untuk bawa mak keluar dari rumah menuju ke rumah adik.... Mak tak nak keluar sebab risau Covid sekarang makin banyak...tambahan saya kata nak bawa anak kecik saya yang 2 orang tu sekali... Memang tak nak lah mak ikut... Risau Covid satu hal, risau di kompaun sebab bawa warga emas dan kanak-kanak keluar satu hal.... Tapi settle jugak sebab adik kata nak pergi makan kat Kedai kawan dia, kedai tu tak ramai pelanggan sebab adik dah tempah untuk kami sekeluarga... Lagipun nanti dah PKPD sampai 2 minggu tak boleh kemana-mana... Jadi mak pun akur dan ikut je plan kami nak keluar makan Pre-PKPD... Alhamdulillah... Hehe...
            


Apa yang kami rancang semuanya berjalan lancar.... Alhamdulillah mak gembira dan kami semua pun gembira... Doakan mak saya dipanjangkan umur, supaya mak berpeluang tengok anak-anak dia bahagia dan kami pun berpeluang untuk bahagiakan mak... InsyaAllah....
             


Yang duduk dengan saya ni kawan, terima kasih sebab datang sama mengembirakan mak... InsyaAllah kalau kita berniat baik, Allah akan datangkan orang baik pada kita... Semoga dipermudahkan urusan kita semua dan dijauhkan dari wabak covid ni.... Amin....



Comot je anak-anak ibu makan..... 
.

Comments

Popular posts from this blog

Stalker, Pendengki & Batu Api🔥

Bengoh Dam, Jurassic Park Sarawak🐾

Bung Bratak Heritage Centre 🌲