Kek Dari Sahabat

Assalamualaikum.... Hari ni Public Holiday... 31 Ogos... Tapi suasana dan kemeriahan Merdeka tu dah takda disebabkan Covid... Kalau sebelum ni, confirm meriah je sambutan kat luar sana... Harap-harap covid cepat berlalu dan kemeriahan macam dulu-dulu kembali semula pada kita... Amin....


                Hari ni aku nak cakap pasal kek... Sebenarnya aku rasa agak pelik jugak... Beberapa hari ni rajin pulak orang hantar kek kat aku di rumah.... Aku tau la aku memang suka makan kek. Tapi biasanya aku beli sendiri kalau aku nak makan... Tapi sejak minggu lepas aku heran apasal orang datang kat aku hantar kek... Orang nak sedekah, aku terima je lah dengan harapan pemberi tu ikhlas je... Sampai anak-anak aku tak habis-habis tiup lilin dan sambut hari jadi setiap hari... Hehehhee... Takdelah banyak mana, dalam 4 biji... Tapi banyak lah jugak tu sebab bukan sehiris yang dihantar, tapi sebiji kek... Dah berbiji-biji macam tu, payah jugak aku nak habiskan...  

BUKAN hari lahir sesiapa ye... =)
              
                Ada jugak kek yang aku bagi kat kawan aku, sebab dia pun suka makan kek sama macam aku ni... Hehe.... Bukannya aku tak hargai pemberian kawan-kawan... Tapi membazir pulak nanti kalau tak habis, jadi tak salah kita sedekah dan kongsi makan bersamakan??? Berkongsi kegembiraan kan besar pahalanya tu... =) Janganlah ada yang berkecik hati ye... Aku hargai semua tu dan aku gembira sangat-sangat sebab aku masih ada kawan yang betul-betul ambik berat pasal aku... Alhamdulillah...
              
Budak tecik ni suka makan kek... =P

                Aku tak tanya kenapa orang bagi aku kek... Diorang cakap sedekah je, jadi aku terima lah dengan happy nyaaaa.... Tapi malam tadi, aku susah nak tidur sebab lambat makan ubat... Nak buat entry pun rasa tak larat, sebab penat kerja duduk lama sangat. Belakang aku jadi sengal dan ngilu... Huhu... Jadi belek-belek blog, saja je nak baca benda lama yang aku tulis, RUPANYA kat entry sebelum ni aku ada tulis AKU NAK MAKAN KEK.... Boleh baca kat sini >>>Entry Pasal Kek <<< 
                
                Kalau nak tau jenis aku, sebenarnya dalam aku menulis, aku tak sedar apa yang aku tulis. Lepas aku publish, aku dah lupa dah semua apa aku buat sebelum tu... Jadi biasanya kalau aku nak ingat balik, aku akan baca lagi hari lain... Sebab tu aku memang tak tau langsung pasal aku mintak kek kat dalam blog... Dan aku tak sangka rupanya ramai kawan-kawan aku yang baca dan ambik berat pasal aku dan sakit aku.... Aku bersyukur sangat..... Allhamdulillah Allah kurniakan aku dikelilingi dengan orang yang baik-baik dan dijauhkan dari segala kejahatan... 
         
Tenangnya tunggu sunset... =)

                Kenapa aku tak sedar apa yang aku tulis??? Tu adalah MODE OTAK AKU... Aku menulis untuk release semua tekanan yang aku rasa masa tu... Jadi penulisan aku lebih kepada luahan otak dan hati aku.... Jadi bila aku dah lepas semua dalam apa yang aku cerita, automatik otak aku clear dari memori dan beban... Mode aku sekarang ni Mengaji, Menulis dan Ke Pantai... Mungkin tu cara aku untuk dapatkan fikiran yang tenang setenang-tenang nya... Mungkin satu masa nanti akan tukar ke mode lain... Cuma sekarang aku selesa buat apa yang aku buat sekarang...


Tu je rasanya kot... Assalamualaikum.... Sapa kawan aku yang baca ni yee??? Nak ke komen kat ruang komen??? =)

Comments

Popular posts from this blog

Stalker, Pendengki & Batu Api🔥

Bengoh Dam, Jurassic Park Sarawak🐾

Bung Bratak Heritage Centre 🌲