When You Feel Sad 1

 
Hari ni... Aku pilih... 
"WRITE DOWN YOUR FEELING"

Aku rasa, tentang FEELING ni agak privacy... Tapi takpe, aku share apa actual feeling yang aku rasa sekarang... Sebab tu aku ada blog, sebab aku selesa menulis... Menulis ni buat otak aku rasa luas dan bebas dari cengkaman dalam hati... 

Hari ni last day PKPD...hopefully tak extend... Amin...
----------------------

                AKU RASA KOSONG... Kosong sebab aku period, dan takda apa yang aku boleh buat bila aku tak mengaji.... Sebab MODE release aku sekarang adalah mengaji... JUJUR aku kata, aku tak mampu baca tafsir Quran sebab tu akan buat aku jadi mengantuk... Aku cuma baca tafsir ketika aku mengaji je... Sambil mengaji, mata aku akan pandang sekali seimbas untuk fahamkan apa kisah dalam surah yang aku baca... 
                Aku tak akan paksa diri aku buat perkara yang aku tak boleh... Sebab paksa diri tu cuma akan bagi tekanan... Kalau aku tak dapat mengaji, aku boleh duduk depan laptop ni berjam-jam tanpa buat apa-apa dan termenung... Sebab aku rasa betul-betul kosong sampai otak aku tak boleh fikir apa aku nak buat... 


                AKU NAK KAWAN UNTUK BERKONGSI... Aku memang ada kawan... Tapi yang aku serasi untuk berkongsi cuma 2 orang buat masa sekarang... Aku masih insecure dan rasa tak selesa untuk bercakap macam-macam hal dengan sesiapa... Mungkin sebab dah pernah DIKIANAT BFF yang paling dipercayai kot... Jadi nak percaya lagi kat manusia sekeliling tu agak payah... Dengan family pun aku tak dapat nak bercerita, sebab aku tak selesa bercakap dengan family tentang masalah...
                TAPI...walaupun ada 2 sahabat baik ni... Kedua-dua yang ni pun aku tak boleh nak cerita apa-apa... Hahahhaha... Sebab yang sorang ni sangat sibuk dengan kerja (Polis). Aku faham kerja Fronliner sekarang ni teramat sibuk... Bila sampai waktu dia free untuk mendengar, masa tu aku dah tak rasa nak cakap apa-apa dah... Jadi masa untuk aku bercerita tak seiring dengan masa dia... Dia boleh faham aku mungkin sebab kitorang memang rapat, jadi memang dah masak dengan perangai... Dah 16 tahun, tapi tetap sama...
                Sorang lagi sama sakit macam aku jugak, jadi dia memang faham dan tahu cara yang betul untuk respon dengan aku... Tapi memandang sakit kami sama, jadi aku tak boleh nak tambah tekanan tu kat dia... Aku kena faham dengan situasi dia jugak...
                Walaupun aku ada beberapa kawan lain, tapi aku TAK DAPAT bercakap dengan diorang... Aku tak boleh bercakap dengan orang yang bersikap negatif dan ada intonasi menyindir... Kawan negatif tak membantu dan diorang biasanya akan bagi respon yang akan buat aku lagi banyak berfikir dan sedih... Aku tak dapat nak explain macam mana respon yang aku boleh terima... Tapi 2 orang yang aku selesa memang sangat positif dan aku boleh terima segala nasihat dan kata-kata diorang... 

          
      AKU NAK MAKAN KEK... Macam pelik kan... Tapi itulah benda yang aku betul-betul nak kan sekarang... Bila PKPD macam ni, aku tak boleh nak keluar kemana-mana carik benda yang aku nak makan... Tu jugak faktor buat aku jadi gelisah... Ada coklat dalam petisejuk, tapi tu coklat mak aku... Aku tak boleh nak habiskan sebab tu bukan milik aku... Mak aku sama macam aku, suka makanan manis... Hahahha... Aku lupa nak buat stok coklat dan kek sebelum PKPD hari tu... Hari ni last PKPD... Esok aku nak makan kek sepuas-puasnya... Semoga TAK EXTEND PKPD... Jangan lah weiiii...aku memang tak boleh lahhhh...

---------------

Lepas aku buat entri ni... Tau apa aku rasa??? Aku rasa lapar... dan nak makan.... Hahhahah... Ok byeee... Assalamualaikum....


Comments

Popular posts from this blog

Stalker, Pendengki & Batu Api🔥

Bengoh Dam, Jurassic Park Sarawak🐾

Bung Bratak Heritage Centre 🌲