Tamat Cuti Sakit 3 Bulan

Alhamdulillah.... 3 bulan cuti sakit aku dah berakhir.... 2 Ogos 2021 aku kembali berkerja... Aku cuti sakit dari 6/5/2021-2/8/2021... SEBENARNYA aku masih lagi bercuti sehingga September... Tapi rasa tak sedap hati pulak nak sambung sebab aku rasa macam dah ok sikit sekarang ni... Lagipun masih dalam PKP, pejabat tak sibuk mana pun...

Cuti sehingga 3 September 2021

Sepanjang 3 bulan bercuti, banyak perkara yang aku dapat dan aku belajar... Banyak nikmat yang aku peroleh yang sebelum ni aku tak nampak dan aku tak hargainya... Semua yang terjadi selama ni mengajar aku jadi lebih positif dan belajar menerima perjalanan hidup yang telah Allah atur dengan sebaik-baiknya...

Aku masih seperti aku yang dulu, bagi aku tak ada apa yang berubah... Cuma minda dan jiwa aku je upgrade jadi baru dan lebih baik dari dulu. InsyaAllah... Nak betulkan dalaman bagi aku mudah, dekatkan diri pada Allah dan berserah segalanya pada Allah... Jangan sesekali bandingkan diri kita dengan kehidupan orang lain... Allah dah tentukan rezeki dan jalan hidup kita... Berusaha dan terima seadanya bahawa segala yang Allah aturkan tu adalah yang terbaik buat kita... Aku percaya, Allah tak akan bagi perkara buruk jadi kat hambaNya... Cuma waktu je yang menentukan, samada cepat atau lambat.... Kalau lambat, mungkin waktu terdekat bukanlah yang terbaik... Waktu yang terbaik tu akan tiba bila sampai masanya kelak.... InsyaAllah....

TAPI....walaupun mudah untuk perbetulkan diri... UJIAN untuk istiqamah tetap ada... Berdoalah untuk ditetapkan hati dan ditetapkan iman supaya dapat menghadap apa saja dugaan yang datang dari sekeliling. Tak ada hidup yang mudah tanpa ujian, serius tak ada... Rasullullah S.A.W pun terima ujian, apatah lagi kita ni manusia biasa... Jangan putus berdoa dan meminta dari Allah S.W.T... Semoga dipermudahkan segala urusan Dunia dan Akhirat... Aminnn....

.

Comments

Popular posts from this blog

Stalker, Pendengki & Batu Api🔥

Bengoh Dam, Jurassic Park Sarawak🐾

Bung Bratak Heritage Centre 🌲